Plantáris fascia és fitnesz

Nos, az újév első hónapja majdnem lejárt. Ha olyanok vagytok, mint sok ember, akik listát készítettek az állásfoglalásokról, akkor valószínűleg a fokozott erőnlét és a fizikai aktivitás volt az egyik legfontosabb elem. Függetlenül attól, hogy egészségesebb étrendet vagy több munkát igényel-e a plusz kilók leadása vagy a szabadban való jobb élvezet érdekében, a javított fitnesz kiváló megoldás. Az egészséges életmód nemcsak nagyszerű megjelenést nyújt, de bebizonyosodott, hogy javítja testi és lelki egészségét, valamint boldogabbá és magabiztosabbá teszi.

Nem számít, hol kezdi a fitneszutat, az elején könnyen túl lehet lépni, ami sérüléseket okozhat, amelyek felborulhatnak vagy késleltethetik az új edzésprogramot. A lábak és a lábak túlzott használata gyakran megviseli az inakat és az izmokat, beleértve a talpi fascia fontos ínjét is. A plantáris fasciitis egy fájdalmas lábbetegség, amely befolyásolja a láb ezen ínjét, amely összeköti a sarokot és a labda gömbjét, biztosítva a láb szerkezetét és stabilitását, és lehetővé téve a láb helyes használatát az álláshoz, járáshoz, futáshoz és ugráshoz. Mivel a szív- és érrendszeri testmozgás elengedhetetlen része minden edzésprogramnak, az emberek edzésük egy részét általában sétára vagy kocogásra hagyják (az ember kezdeti fittségi szintjétől függően). Amikor a talpi fascia ín megsérül, a testmozgás ezen fontos része túl fájdalmas lehet.

Szerencsére van olyan módszer, amellyel edzheti és elégetheti ezeket a kalóriákat, hogy előkészítse az új év fitneszfeloldását. Ezek a gyakorlatok növelik a pulzusszámot és izzadtsággá változtatják, miközben csökkentett hatást gyakorolnak a lábadra:

Kerékpározás. Nem kell luxus országúti kerékpár vagy fárasztó nyomvonalak ahhoz, hogy jól edzhessen a kerékpárján. A fitnesz szintje és képességei alapján kerékpárral haladhat a környéken lévő utakon, és mehet olyan messzire és amennyire csak akar. Kiválaszthatja a terepet is, rövid sík útvonalból kiindulva, dombosabb építéssel. Ha valaki elég gyorsan és hosszan jár, és egyre nagyobb kihívást jelent az útvonal, akkor jó kardió gyakorlatot lehet végezni anélkül, hogy stresszt és hatást gyakorolna a lábakra.

Edzőgépek használata. Bár automatikusan elindulhat az edzőterem futópadjára, a legtöbb edzőteremben vannak más gépek, amelyek ugyanolyan minőségű edzést nyújtanak, anélkül, hogy túlzott nyomást gyakorolnának a lábadra. A legjobbak közé tartozik az elliptikus gép, az álló kerékpár és az evezés. Ezek a gépek kiválóan alkalmasak a fitnesz minden szintjére, mert be lehet ütemezni őket, hogy olyan gyorsan vagy lassan járjanak, amennyit csak akar, és állóképessége is beállítható.

Hit a medencébe. Hosszú évek óta a medencében végzett gyakorlatokat orvosok és gyógytornászok ajánlják. A víz természetes ellenállást biztosít, és a test vízben való felhajtóereje csökkenti a lábakra nehezedő súly mennyiségét. A vízi aerobik és a szigorú körúszás nemcsak frissítő érzés, de kiváló edzést is kínálhat számodra, ami remekül oldja az ízületeidet is.

Jóga. Míg a kardioórák, mint a step aerobic és a Zumba, tilosak plantáris fasciitisben szenvedők számára, a könnyű nyújtó és erősítő gyakorlatok, például a jógában és a pilatesben végzett gyakorlatok, kombinálják az alacsony hatást, miközben erősítik az erőt és a hangot. gyengülő. Ezek a gyakorlatok jótékony izzadtságot is okozhatnak.

A súlycsökkenés és a jobb kondíció az új évek közös és jó megoldása. Mindenesetre, talpi fasciitis fájdalom megakadályozhatja, hogy ez az állásfoglalás fájdalmasá és nehézzé tegye a gyakorlatot. A futásnak és a gyaloglásnak azonban vannak alternatívái, amelyek ugyanazokat a szív- és érrendszeri előnyöket kínálják. Ide tartoznak a kerékpározás, az elliptikus géphasználat, az álló kerékpározás és a csónakázás, az úszás, a vízi aerobik és a jóga.

Ha a talpi fasciitis önmagában nem múlik el, vagy rendkívül fájdalmas, forduljon még ma orvosához, hogy megbeszéljen egy időpontot.