Mítoszok a fitneszről – Külön tény a fikciótól

Akár 10-15 kilogramm zsírt akar fogyni, akár hozzáad 10-15 kilogramm sovány izomtömeget, fontos, hogy először találkozjon a fitneszipar legnagyobb hazugságaival / mítoszaival. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy elpazarolja az értékes idejét, és még a hosszú távú egészségre is hatással lehet.

A kezdők számára teljesen téves az a mítosz / hit, miszerint az izmok zsírokká válnak.

1. mítosz:

Az izom soha nem válik zsírrá.

Két teljesen különféle szövet létezik. Ahogy a szíve különbözik a májától, és nem kell attól tartania, hogy ez a májává válhat, az izom sem válhat zsírrá. Olyan lenne, mint látni, amikor egy alma narancssárgává válik a szemed előtt. Nem fog megtörténni.

Tehát mi történik valakivel, aki egykor nagyon izmos és fitt volt, de már nem működik? Ha az izmok nem válnak zsírokká, mint azt sokan hiszik, akkor miért felel meg és vágott egykori testük most zsírosnak, petyhüdtnek és egészségtelennek tűnik?

A valóság sokkal rosszabb, mint a zsírrá válás. Az izom nem válik zsírrá, elveszik. Szó szerint pazarolja magát.

Mivel a test sok energiát használ a sovány izomtömeg fenntartására (éppen ezért a nagyobb izomtömeg nagyszerű a zsírnövekedés megakadályozásában), amikor a test úgy gondolja, hogy már nincs szüksége az izomtömeg fenntartására, megszünteti azt. A stressz nélküli (használt) izomtömegtől függetlenül a katabolizmus (bomlás) megkezdődik.

Az izmok zsugorodnak a felhasználás hiánya miatt, és megnő a zsírzsebek száma. Hamarosan az egykor vonzó, megfelelően megvágott test most petyhüdtnek és kövérnek tűnik. Ez tényleg ilyen egyszerű.

Mivel az izmok több kalóriát égetnek el, mint zsír, valahányszor az edzési szokások megváltoznak vagy lelassulnak, az étrend változásainak követniük kell. Ha az étrendet nem úgy állítják be, hogy megfeleljen a kevésbé aktív életmódnak, ha az ételbevitel változatlan marad, de az összes kalóriakiadás csökken, kitalálod? A felesleges kalória (amelyet a tevékenység már nem éget el) testzsírrá alakul.

Ez egy nagyon egyszerű tudomány – amikor kevesebbet sportol, kevesebb kalóriát éget el, ezért kevesebbet kell ennie.

A jó hír az, hogy hetente körülbelül 60 perc erőedzés szükséges az edzőteremben (vagy a kedvenc erőnléti edzésen), hogy az izom megmaradjon, miután felépült. Sokkal kevesebb erőfeszítést igényel az izom fenntartása, miután felépült, mint eleve felépíteni.

2. mítosz:

A napi testmozgás optimális. Rossz.

Sokan úgy vélik, hogy ha nem látják az elérni kívánt haladást, az azért van, mert nem elég keményen (vagy elég hosszú ideig) edzenek, ezért azonnal erősebben kezdik nyomni a testüket, aminek pont az ellenkezője kell, hogy történjen.

Minden alkalommal, amikor keményen edzi az izmait (az edzőteremben vagy másutt), mikrokárosodást okoz az izomszövetben, és időbe telik, amíg újra felépül, hogy újra ellenálljon ugyanazon erőszintnek. Ha az ehhez szükséges idő és energia nem biztosított, az izmok nem erősödnek meg, sőt, értékes izomtömeg csökkenést okozhatnak.

Valóság – az aktív edzés során a testnek pihenőnapokra van szüksége és szüksége van egy jól megtervezett protokoll szerint, hogy ideje legyen erősebbé válni, mint korábban. Ideális esetben hetente egy szabadnapot kell engedélyezni, ha nem kettőt. De még ez sem nehéz tudomány. Néhány embernek többre van szüksége. Valójában három-négy nap pihenés a kezdő diákok vagy azok számára, akik intenzív edzéseket végeznek, egyáltalán nem szokatlan.

Ne felejtsd el, hogy az edzések intenzitásának növekedésével az edzésből felépülő teljes pihenés is növekszik.

Nagyon fontos felismerni, hogy mikor van ideje keményebben dolgozni, és mikor van ideje pihenni. A különbség megértése és pontosan annak megadása a testének, amire szüksége van, segít elérni ezt a végső célt.

Tiszteld az edzésedet, de egyensúlyozd a pihenéssel.

3. mítosz:

A kardió remek módszer a vékonyabbá váláshoz – hamis.

Cardio – (stabil állapotú kardió foglalkozásokra utal) – olyan edzések, amelyektől az emberek még mindig félnek minden nap az edzőterembe kerülés után. Ugrás egy kardióeszközre és 20-60 percig tartó tempóban járás.

Ezek az edzések nagyon keveset tesznek senkinek. Amit ezek a kiterjesztett kardió edzések elérnek, az az étvágy növekedése, ami miatt többet eszünk. Valójában sokan, akik klasszikus “kardio nyuszik”, olyan vágyakozásról számolnak be, amelyek egyszerűen nem múlnak el.

A kardió edzés akár súlycsökkenést is okozhat. Amikor a test tudja, hogy hosszú ideig mérsékelt intenzitású ritmusban kell járnia, mindent megtesz a hatékonyság érdekében. Mivel az izomszövetet intenzíven fenntartja az energia, akkor a testének jobb, ha kevesebb van belőle.

Párosítva azzal a ténnyel, hogy sokan alacsony kalóriatartalmú étrendet folytatnak kardiózás közben, és most már készen áll a teste, és hajlandó feladni a sovány izmokat. Tehát a zsír nem veszít el ebben a folyamatban, hanem a sovány izomzat.

A test a hónapokig tartó kardio edzés után kisebbnek tűnhet a fogyás miatt, de sajnos ennek oka a testösszetétel egészségtelen változása. Most a test több zsírot tartalmaz a sovány izomtömeg arányában, és az eredmény nem szép. A megjelenés puha, fukar és bármi más, csak megfelelő.

Ha fitt, karcsú, szilárd testet szeretnél létrehozni, akkor a kardió edzés nem az a módja, hogy odaérj. Az erősítő edzés az egyetlen dolog, amely felhatalmazza az egészségtelen izomvesztést.