Mit kell tudni a kezdőknek a pilates fitneszről?

Noha a Pilates nem egy újfajta testmozgás, a közelmúltban vált népszerűvé, mivel az emberek elkezdték tudatosítani annak egészségügyi előnyeit. A filmsztároktól kezdve a sportsztárokon át az idősekig sokan kezdtek beiratkozni egy Pilates fitnesz programba. Sokan kerülik ezt, mert úgy gondolják, hogy csak a hasuk vagy a központi izmok fejlesztésére szolgálnak. De még sok más kapcsolódik a Pilates programhoz, például az egész test megerősítése a test egyensúlyának, rugalmasságának, izomerőjének, testtartásának megszerzéséhez. Nevezhetjük a jóga, a harcművészetek és más nyugati testmozgás kombinációjának.

Pilates történelem

A Pilates programot eredetileg egy német fitnesz szakember, Joseph Pilates tervezte a 20. század elején. Állítólag ezt a fajta gyakorlatot úgy fogalmazta meg, hogy a második világháborúban sérült emberek gyorsabban gyógyuljanak meg. Pilates úgy véli, hogy az elme és a test összefonódik, és ezt a rendszert úgy fejlesztette ki, hogy megerősítse “az egészséges elmét az egészséges testben”. Számos németet és britet tanított, és tanítványai továbbra is stúdiókat nyitottak e gyakorlatok tanítására.

Manapság számos modern gyakorlási mód kombinálódik a hagyományos Pilates programmal, és a Pilates új formáit számos Pilates fitneszórán vezetik be. Mindezek az osztályok szinte ugyanazt az elvet követik, és ugyanazok az előnyök.

Ki tudja elvégezni ezeket a gyakorlatokat?

A pilates fitnesz programok mindenki számára és mindenkinek szólnak. Sportolók, táncosok, sportolók, férfiak, nők, terhes és szülés utáni nők, idősek, elhízott és túlméretezettek végezhetik ezeket a mozgásformákat. Ha valaki csatlakozik egy Pilates fitnesz programhoz, akkor válasszon egy minőségi fitneszstúdiót, amely személyre szabott gyakorlatokat végez az igényeinek megfelelően. Sokan kerülik őket, és úgy gondolják, hogy alkalmasnak kell lenniük az osztályokba való belépéshez. De ez nem igaz. Ez csökkent mozgásképességű és ízületi fájdalommal rendelkezők számára alkalmas, mivel javítja az aktivitás szintjét.

Pilates kezdőknek

Nagyon sok fitneszprogram van kialakítva, amely kezdőknek és tanulóknak egyaránt megfelel. Amint valaki úgy dönt, hogy csatlakozik egy programhoz, el kell döntenie, hogy milyen típusú programról van szó – legyen az egyéni, duett vagy csoportos foglalkozás.

A kezdőnek egy osztályba való beiratkozása után is mindig öt dolgot kell figyelembe vennie

• Központosítás

• Koncentrálj

• Pontosság

• Irányítás

• Légzés áramlása

Ezek az alapelvek minden Pilates gyakorlatban, függetlenül a használt felszereléstől. A pilates az egész testet és elmét magában foglalja, és amikor valaki elkezdi ezeket a gyakorlatokat végrehajtani, a hangsúly az egész testre összpontosul. Ez nemcsak segít valakinek a hatékony testmozgásban, hanem segíti a testet az egyes mozgások megszokásában. Bár ezek az alapok, a kezdő sokkal többet fog tudni, ha beiratkozik egy Pilates fitnesz programba.

Kezdőként nem kell aggódnia az alkalmazkodóképesség miatt, mivel ez egy kezdőknek szóló fitneszprogram.