Mennyire fontos a fizikai alkalmasság a siker szempontjából?

Csak csináld!

Ismerős? A Nike-nak igaza volt ebben az egyszerű szlogenben, de kíváncsi vagyok, mennyire veszem komolyan a testmozgást és az erőnlétet.

A MyFit.ca nemrégiben Sarah Marshall fitneszstatisztikával foglalkozó cikke ezt az aggasztó összefoglalót ismertette: „A felnőttek több mint 60% -a nem kapja meg az ajánlott mennyiségű rendszeres testmozgást. Rosszabb esetben az összes felnőtt 25% -a egyáltalán nem aktív! A 12 és 21 év közötti fiatalok csaknem 50% -a nem aktív, rendszeresen aktív. Az összes középiskolás diáknak csak 19% -a fizikailag aktív legalább 20 percig a testnevelés órán minden nap az iskolai héten. “Hogyan mérjek? Nincs szándékos szójáték, mert a méréseim az évek során folyamatosan nőttek, ahogy az edzésprogramom csökkent.

A fittség megőrzése létfontosságú az egészséges élethez, ahogyan orvosom rendszeres féléves látogatásaink során emlékeztet rá. Más kérdés a fitneszre szánt idő. Mindannyian megnézhetjük a napi naptárunkat, és azt mondhatjuk, hogy nincs elég idő. De vajon valóban az idő vagy annak hiánya a kérdés?

Természetesen nem. Amikor őszinték leszünk önmagunkhoz, az az igazság, hogy nem tekintjük elég magas prioritásnak. Sok más, sürgetőbb tevékenység tömörül és teljesíti az ébrenlét minden pillanatát. Valójában, ha olyan vagy, mint én, lelkes multitasker, akkor legalább két, ha nem több kéréssel foglalkozol egyszerre. Valószínűleg ugyanazt a dalt énekli velem: „Nincs elég idő! “

De igaz? Számos olyan barátom van, akik naponta mérföldeket futnak, és nagyon mozgalmas, eredményes és nagyon sikeres életet élnek. Szóval mi a bajom?

Tudom, hogy fizikailag kell edzenem, vagy legalább minden nap időt kell szánnom a testmozgásra. Nem valószínű, hogy életem ezen szakaszában olyan testre lesz szükségem, vagy képes leszek kifejleszteni, mint Arnold S., de nagyon jó lenne, ha több energiám lenne az unokáimmal játszani. És mit tegyek? Mit tehet annak érdekében, hogy időt szánjon a fitneszre?

Az első dolog, amit a közelmúltban tettem, az volt, hogy felismertem, hogy a holisztikus megközelítés lehet a legjobb motivátor. Rájöttem, hogy az, hogy fizikailag alkalmas vagyok anélkül, hogy odafigyelnék a mentális, érzelmi és lelki jólétemre, nem szolgálja hosszú távú céljaimat.

Mentális erőnlét

Bármi, amit el akarunk érni, a mentális állapotunkkal kezdődik. A képzés és az oktatás a mentális képesség alapvető elemei. A testmozgáshoz hasonlóan sokféle módszer segítségével edzhetjük az elménket, felhasználva természetes kíváncsiságunkat, hogy elménk éber és aktív maradjon.

Érzelmi erőnlét

Érzelmeinket kordában tartani könnyebb egyesek, mint mások számára. Mindig nagyon magabiztos és érzelmileg stabil embernek gondoltam magam. Az elmúlt években nagyon kihívásokkal teli tapasztalatokkal szembesültem, amelyek tesztelik a stabilitásomat és az önbizalmamat. Most már rájövök, hogy ha nem gyakoroltam volna szilárd érzelmi “gyakorlatokat”, időt szánva az érzelmeim megértésére és azokkal való kapcsolatra, akkor a kihívások, amelyekkel szembesültem és amelyekkel még mindig szembesülök, kiegyensúlyozatlanná tehettek volna.

Lelki erőnlét

Ezt a területet túl gyakran figyelmen kívül hagyják, és mégis sok sajtót kapott az elmúlt években. A spirituális birodalmad nem csak arról szól, hogy milyen “vallást” tartasz be, vagy milyen “hitrendszert” követsz. Több köze van ahhoz, hogy kapcsolatban állj egy életen át a Teremtővel. Anélkül, hogy figyelnénk a természet alapvető törvényeire vagy a világegyetem spirituális törvényeire, az élet értelmetlen. Graham Tomlin tiszteletes nemrég megjelent könyve, a “Spirituális fitnesz” a szellemi és fizikai képesség közötti szükséges egyensúlyról szól. Az egyik olvasó ezt írta: “(A” spirituális fitnesz “(a szerző) erős ellenszert fogant fel a luxus alapú fogyasztással és kultúrával szemben, amelyet a modern média támogat …”.

Fizikai erőnlét

Végül az erőnlét életünk minden területével egyensúlyban tartva olyanná válik, amely nélkül nem tudunk megtenni, és mégis teljes, élénk és sikeres életet élvezünk. Nem kérem, mert holnap kezd el futni egy maratont, de minden nap egy rövid séta segít a szívében és az elméjében.

Egy ember, akiről olvastam, ezer, ha nem százezer utat tett meg a legtöbb közel-keleti országban, beleértve Törökországot, Görögországot, Olaszországot, Ciprust, Szicíliát, Máltát, Izraelt, Libanont. Mindezt akkor tette, amikor nem voltak modern utak, amikor a Kr. U. 1. században ezeken a területeken haladt. Szenvedélyes író volt, és beszélt a görög opera felhasználásával végzett képzés fontosságáról gymnazo amikor ezeket a szavakat írta az életről: „Fuss (élet) úgy, hogy megszerezd a díjat. Mindenki, aki játékban (életben) versenyez, szigorú edzésbe kezd. Azért teszem, hogy megszerezzem egy koronát (aranyérmet), amely nem fog tartani, de azért tesszük, hogy megszerezzünk egy örökké tartó koronát (jutalmat)! “I. Korinthusiak 9: 24-25

Akkor most mit fogsz csinálni? Javaslom, hogy értékelje életének ezt a négy területét. Egyensúlyban vagyok? Minden nap azzal töltesz, hogy erős és kiegyensúlyozott emberré váljon? Szüksége van egy oktatóhoz fordulni ezen területek bármelyikén?

Most futnom kell – pontosabban, vigyem sétálni a kutyát!

Ne feledje – A legjobb még várat magára!