Megszoktuk a kerékpározást, de szinte lehetetlen új biciklit szerezni

A tavasz általában nagyon mozgalmas a kerékpárüzletek életében, mivel sokan ekkor kapják meg az első vagy csak számos kerékpárt. Idén azonban a leckét mindenki megkapja, aki újat vásárol.

Ha már hallgatja Contra podcastunkat, hallana valószínűleg kerékpár nélküli üzleteket? c. műsorunk, amelyben részletesen megvitattuk, milyen nehézségekkel kell szembenézniük azoknak, akik idén (és valószínűleg még jövőre is) kerékpárt szeretnének vásárolni.

Konkrétan a hiányos gazdaság sújtotta, mindezt Covid-nak köszönhetően.

CSATLAKOZÁS

Kerékpárüzletek kerékpár nélkül?

Hogyan lehetne kiüríteni a kerékpárüzletek polcait, és miért gond még a legnagyobb kerékpárüzletek számára is az utánpótlás?

Nem volt elég, hogy a távol-keleti ellátási lánc először összeomlott, a keret- és alkatrészgyárak leálltak, de a dominók az egész tengeripart lefedték, hiány volt a konténerekből, majd a szállítási költségek. Ez a folyamat a mai napig folytatódik, mivel a kerékpár-kereskedelem az a szegmens lett, amely brutális forgalmat kezdett folytatni, mivel eddig mindenki kerékpárt akart és szeretne. Sokan a tömegközlekedés helyett kerékpárra ugrottak, csökkentették az autóforgalmat, ami biztonságosabbá tette a városi transzfert a kerékpárokon, és igaz volt, hogy a legszigorúbb korlátozások mellett is legális biciklizni. Oltás, mert ez sport volt.

73989292
Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu

Természetesen a termelők megpróbálták növelni a megrendeléseket és 30-50 százalékkal kielégíteni a növekedést, de a kilábaló ellátási lánc éppen ez nem tud kilépni. Ezt akkor tették hozzá, amikor egy konténerszállító hajó elsüllyedt a Szuezi-csatornában, amely azonnal földcsuszamlásokat okozott a gyártóknál, és az üres konténerek nem tértek vissza időben Kínába, Tajvanra, Vietnamra …

A szállítási idők mára meghaladják a 3-400 napot egymás után, aminek vége a kerékpáros hiány, és szinte mindegy, hogy 20 kerekes kerékpárról, felnőtt túráról vagy csak elektromos kerékpárról van szó. Az sem mindegy, hogy egy kerékpárüzletben vagy online keresi őket.

Mindenki ugyanazzal a problémával küzd, hogy függetlenül attól, hogy időben van-e kerékpárja, vagy van-e raktáron, és eladja-e, idén nem szállítják.

Vannak olyan üzletek, amelyek már előrendelnek 2022-es modelleket, mert 2021-nek már van vevője, még akkor is, ha az áruk még meg sem érkeztek. Megszoktuk, hogy az elmúlt évtizedben tucatnyi kerékpár közül választhatunk kategóriában szín, felszereltség, méret tekintetében, de az idei évnek mindenképpen vége.

Mennyiségileg Magyarországon a legtöbb kerékpárt a Decathlon nevű “kerékpárüzlet-hálózat” értékesíti. A magyar ellátási vezetőtől, A poller Bence-től Megkérdeztem, hogy a járvány valóban okozta-e ezt a lassan tarthatatlan helyzetet.

“Kár lenne elkapni a helyzetet Covidrával, bár igaz, hogy ez volt az oka. Az ok-okozati viszony sokkal fontosabb tényező a megértésben. Gyártósoraink gyakorlatilag nyolc hétre leálltak az első elzáródáskor, ami az úgynevezett “üvegnyak-effektushoz” vezetett. A termelés megkapja a hosszú hónapokig szükséges mennyiséget, akár egy teljes évre előre (a Decathlon esetében ez a világ mintegy 1500 üzletének igényét jelenti). Innen a termékeket konténerekkel tengeri úton különböző kikötőkbe szállítják, majd minden kontinentális raktárba elosztják. A termékek az üzlet súlycsökkenésétől függően hagyják el a kontinentális raktárakat. Ha magas az eladások száma, sok terméket kiürítenek a raktárakból, így felszabadul a hely, ha a készlet forgalma kicsi, akkor megfagy.

A bezárás idején volt egy olyan helyzet, amikor 1500 üzletünkből 1200-at bezártak – tehát az üzletek 80 százaléka nem működött világszerte.

gettyimages 1225816760
Carlos Alvarez / Getty Images

A raktárak megteltek, már nem tudtak termékeket fogadni, ezért kikötőkben és konténerekben várakoztak. 800 000 kerékpár esett le ebben az időszakban, ezeket nem állították forgalomba és nyilván nem az üzleteinkben sem. Az újraindítás után természetesen megtették a szükséges lépéseket a helyzet kiegyenlítése érdekében: kerékpármárkáink egynegyedével növeltük gyártókapacitásunkat, így visszanyertük az elveszett termelés nagy részét. A kihívás azonban továbbra is fennáll, mivel az ügyfelek kereslete ugrásszerűen növekszik, szinte minden nap a piacon. ”

A Shimano a világ legnagyobb alkatrész-beszállítója, Shimano erőátviteli és / vagy fékrendszerrel ellátott kerékpárjaink 60-70% -ával és erős jelenlétével az elektromos szegmensben. Varga Róbert, a magyar képviselet főigazgatója szerint gyakorlatilag minden területet érintett a megrendelések növekedése,

Jelenleg minden Shimano termék szállítási ideje 12 hónap.

A Shimano “first in, first out” módon szolgálja ki az ügyfeleket, bárki, aki korábban megrendel, gyorsabban megkapja. Teljesen ellentétes lenne a japán mentalitással, ha bárki számára kivételt képeznének, ezt el sem tudom képzelni, még akkor sem, ha az iparágban vannak róla pletykák. A megrendelés szempontjából nem mindegy, hogy a megrendelést leadó személy a pótalkatrész-piacon (kerékpárüzlet) vagy az OEM (kerékpárgyártó) forgalmazza-e. Ha időben rendel, akkor megkapja, ha későn ébredt fel, akkor várnia kell “- mondta Varga Róbert, aki nem akarta megjósolni, hogy az ellátási lánc mikor térhet vissza a régi szintre, de úgy véli, hogy ez év ugyanaz lesz.

Accell-Hunland, a legnagyobb országos kerékpárgyártó, gyártási koordinátor, Bognár Tamás elmondta, hogy ők is érzik a fenti problémákat.

“Egyrészt a termelést is minimalizálták tavaly márciusban, amikor a vírus felrobbant otthon, mert senki sem tudta, hogyan reagálnak a piacok. És senki sem fogadott volna erre a robbanásszerű növekedésre. Tehát nyilván több tízezer olyan kerékpár volt (az év végére majdnem százezer), amelyeket nem is tudtunk gyártani, és az ellátási lánc összeomlása nagyon súlyos logisztikai problémákat okozott egy “Időben” gyártású gyárban. , így a keretek és alkatrészek nehezen érhetők el a raktárban (minimalizálva) egy héttel azelőtt, hogy elő kell állítani őket. A gyártástervező részlegnek folyamatos újratervezésre kell törekednie a gyártás érdekében, mert mikor, mi hiányzik, legyen az egyszerű belső cső vagy akár váz, távcső. De még egy speciális csavar is blokkolhatja a gyártást, mert a csavarszállítók szállítási ideje drámai módon megnőtt! Körülbelül 300 000 kerékpárt szeretnénk gyártani ebben az évben, de ez nem lesz vágtázó gyaloglás, és természetesen termelési kapacitásunk csaknem 100 százalékát már lefoglalták, főleg a nyugat-európai kerékpárüzletek. Tehát azt mondhatjuk, hogy azok, akik nem megrendelték a világ márkáit, amelyeket otthon gyártunk, vagy akiknek nincs elég, már nem származhatnak tőlük. ”

A helyzet sokat kiemelt. Többek között az, hogy a kerékpáripar (is) milyen mértékben van kitéve a távol-keleti beszállítóknak az Ázsiába kiszervezett “olcsóbb” gyártásnak.

Arról nem is beszélve, hogy az ipar milyen lassan tud reagálni az ügyfelek igényeinek hirtelen változására, legyen szó kerékpárgyárról, online áruházról, láncüzletről vagy kerékpárüzletről. Fontos látni azt is, hogy ez az űrbe indított növekedési görbe évekig nem lesz fenntartható, így minden bizonnyal lesz egy leeső ága, amelyet még senki nem tud megmondani, hogy mikor kerül sor, de villámlással is reagálnia kell sebesség. .

Közben, hiába szándékozunk biciklit vásárolni, az utolsó pillanatban soha nem hagyjuk el.