Legjobb sportok, amelyek plantáris fascitist okoznak

Szeretsz a szabadban, és inkább a szabadban lennél, és valamilyen gyakorlatot végeznél, mintsem egy irodában íróasztalnál ülnél. Akár mindig is aktívan sportoltál, vagy idősebb korban fedeztél fel egy olyan sportot, amelyet szeretsz, az aktív életmód jót tesz a tested egészségének és az elme ellazulásának. A testmozgás segít aludni, javítja megjelenését és csökkenti a jövőbeni egészségügyi problémák kockázatát. Ugyanakkor egy sportban való részvétel növeli a sérülések esélyét.

A megcsavarodott bokák, a törött és törött csontok, a sérült fogak, a zúzódások és a zúzódások, valamint a régi karcolások olyan sérülések, amelyekről valószínűleg már korábban is hallottál, és amelyeket elfogadsz. Van még egy gyakori és fájdalmas sérülés, gyakori azoknál a sportolóknál, akik sok ugrással és futással járó sportokban vesznek részt. Plantáris fasciitisnek hívják.

Mi a plantáris fasciitis

Röviden, a plantáris fasciitis a plantáris fascia ín túlzott használata. Ez az ín a láb alsó részén helyezkedik el, és összeköti a sarokcsontot a láb elejével. Amikor ez a vastag kötőszöveti sáv irritálódik, rendkívüli fájdalom jelentkezhet, hasonlóan a sarok sarkantyúihoz. A gyakori tünetek közé tartozik a kora reggeli órákban jelentkező súlyos sarokfájás, a sarok fájdalma ülve, a testmozgás vagy a láb nyújtása után hosszú ideig tartó állás, valamint a sarok vagy a láb íve oldalainak megnyomásakor jelentkező fájdalom.

Sportok, amelyek plantáris fascitist okozhatnak

A talpi fasciitis különféle sportokban való részvétel után jelentkezhet. Folyamatos futással, hirtelen mozgásokkal és ugrásokkal járó tevékenységek a talpi fascia ínjének túlzott használatát okozhatják. A sérülés kockázatát növelő közös sportok a következők:

  • Futás

  • Futball

  • Kosárlabda

  • Lacrosse

  • Atlétika

  • Tánc

  • Futball

  • Baseball

  • Tenisz

A talpi fasciitis előfordulhat a téli sportokban is, mint például a síelés és a snowboardozás, valamint a mindennapi szokások és tevékenységek következménye, például az egész napos állás vagy állás a munkahelyen.

A láb ezen állapota mind a férfi, mind a női sportolókat, valamint a tizenéves és az idősebb, tapasztalt sportolókat egyaránt érinti.

A talpi fasciitis megelőzése

Megfelelő lábbeli viselése és sík, sík felületen való futás a legjobb módszer a lábsérülés megelőzésére. Ezenkívül a rugótámaszt biztosító talpbetétek jó választás azok számára, akik sokáig állnak a munkáért. Ha sportoló vagy, akkor a megfelelő, megfelelő bemelegítés és nyújtás valaki tevékenysége előtt a sérülések kockázatának minimalizálásában is segít.

A talpi fascitist a túlzott használat okozza, és ez akkor fordulhat elő, amikor egy sportoló, különösen a hosszútávfutók, fokozatosan próbál túl, túl messzire vagy túl gyorsan futni megfelelő fűtés vagy edzés nélkül. Ha még nem ismeri az olyan sportágakat, mint a futás, akkor a legjobb, ha lassan kezdi és fokozatosan növeli a távolságot.

Az erős borjúizmok, valamint a láb és a boka egyéb izmainak erősítése szintén csökkentheti a sérülés kockázatát.

A talpi fasciitis egy gyakori lábprobléma, amely a különféle sportágakban részt vevő sportolókat érinti. Akik nem sportolók, a lábnak ez a fájdalmas állapota is lehet, egész nap állva és sokat állva. A hosszútávfutás, a futball és a foci arról híres, hogy talpi fascitist okoz a sportolók körében. Sok más sportág növelheti a kockázatot a túlzott futás és ugrás miatt. Sík, egyenletes felületeken való futás, megfelelő fazonú cipő viselése, ívtartó talpbetét viselése, nyújtás és lassú indulás, fokozatosan növeli a sebességet és a távolságot megakadályozza a talpi fasciitist megjelenése óta.

Ha súlyos sarokfájdalmai vannak, amelyek befolyásolják a mindennapi rutint és az életet, akkor ma ütemezzen időpontot az orvosához és enyhítse meg magát.