Hogyan lesz az autógyártó elkötelezett támogatója a kerékpározásnak? (X)

A forgalomban több a nézeteltérés a kerékpárosok és a sofőrök között, mint megállapodás. Ennek azonban nem feltétlenül kell így lennie. Az autógyártó a kerékpározás híve is lehet. Ilyen cég a Škoda, amelynek több mint száz éves múltja van.

Kevesen tudják, hogy a Škoda autógyártó múltjának valódi kerékpáros gyökerei vannak. 1895-ben Václav Laurin, a Cseh Kerékpárosklub és Václav Klement tagja megalapította a Škoda, Laurin & Klement márka elődjét, amely Slavia nevű kerékpárt gyártott. A két lelkes vállalkozó olyan kiváló minőségű kerékpárokat gyártott, hogy a szakmában sokan észrevették őket is. A korszak követelményeinek előrehaladtával a vállalat előrehaladt. Idővel átálltak a motorkerékpárok gyártására, majd az autók feladták gyártósorukat. Végül 1911-ben egyesültek a Škodával, és ezzel megszületett a világhírű autóipari társaság.

Skoda

Így valószínűleg kevésbé meglepő, hogy egy autómárka miért támogatja ennyire a kerékpározást. A kerékpározás szeretete a kezdetektől fogva jelen van a márka életében, és a társaság jelenleg számos ismert nemzetközi kerékpáros versenyt támogat. Ezek közül a legrangosabb a Tour de France és a Vuelta. Támogatja a Párizs-Nizza, a Critērija du Dauphiné, a Párizs-Roubaix, a La Flèche Wallonne, a Liège-Bastogne-Liège és a L’Etape du Tour kerékpáros versenyeket is. A Škoda szponzorálja a Tour de France, a La Vuelta, a Párizs-Nizza és a Critērija du Dauphiné pontverseny vezetőinek zöld mezét is.

Skoda

A zöld mez mellett a Tour de France hivatalos partnere a Škoda is. Aki nézi ezeket a rangos eseményeket, láthatja, hogy hatalmas autóparkokra van szükség a háttérben zajló versenyek támogatásához. Autókat kínálnak a szervezőknek, a csapatoknak és a versenybíráknak egyaránt. Ez minden bizonnyal érvényben marad 2023-ig, mivel a versenyszervezők és az autógyártó közötti jelenlegi szponzori megállapodás hatályban marad.

Skoda

És tavaly óta a márka még zöldebb a mezőnyben, mivel a Škoda Enyaq iV electric debütált a flottában. Ezt a tisztán elektromos autót először a többlépcsős Grand Tour igazgatójának járműveként mutatták be. A tavalyi versenyeken összesen 250 Škoda vett részt, ezek közül 30 már az Enyaq IV volt. A segítségnyújtás mellett a vállalat számára egyre fontosabb cél, hogy ezek a kísérő és segítő gépek a zöldebb technológián működjenek. Az ilyen járművek használata a versenyzők között a pályán nemcsak a környezetet, hanem a sportolók egészségét is védi.

Skoda

Ez azt is mutatja, hogy a cseh márka, amelynek alapjai vannak egy kerékpárgyártóval, komolyan elkötelezett a kerékpározás támogatása mellett. Fontosak számukra a fenntartható fejlődéshez szükséges fejlesztések és újítások is. Elektromos autóikkal nagyban hozzájárulnak az autóipar környezetbarátabbá tételéhez és a környezetbarátabb kerékpáros versenyek megszervezéséhez is.