Bahreini Nagydíj: Változtak a szabályok a verseny alatt?

Hiába előzte meg a Bahreini Nagydíj utolsó fordulóiban Lewis Hamiltont, Max Verstappennek le kellett mondania az első helyről, és utána nem tudta vadászni ellenfelét, így hétszer nyerte meg a világbajnok a Forma-1-es szezon nyitóját. Bár a Mercedes győztesen került ki a történtekből, mégis Toto Wolff szerinte egyértelműbb szabályokra van szükség a jövőben.

De mi történt pontosan?

A bahreini kifutópálya négy kanyarjának kiszélesítésével előnyt lehetett szerezni, a pénteki szabadedzés után a pilóták figyelmét felkeltette, hogy aki az időmérőn csinálja, az automatikusan törli köridejét. Hamilton azonban úgy értelmezte, hogy a versenyen már nem büntetik, ha valaki kiszélesíti a pályát, és a britek, a mezőny többi részével ellentétben, igen. Egy Ferrari Charles Leclerc Később azt is kijelentette, hogy tájékoztatták őket arról, hogy nem büntetik őket ezért a versenyért. Ők számoltak: a címvédő 29 alkalommal hagyta el a pályát négy kerékkel azon a szakaszon.

Ennyi idő után a bírák figyelmeztették a Mercedest, hogy később büntetést szabhat ki, Hamilton versenyző mérnöke pedig arra kérte a pilótát, hogy azóta vegye be a negyedik kört, ahogyan azt a stopperóra során tette.

Ezt végig csináltam, ez hülyeség

– kérdezte Hamilton a csapattól.

Aztán a versenyen Verstappen az előzés során közvetlenül a pálya előtt hagyta el a pályát, ezt követően azonnal közölték vele, hogy indokolatlan előnyre tett szert, és vissza kell térnie az első helyre. “A verseny során azt mondták, hogy egy pár veszi ezt a fordulatot, én is. Aztán azt mondták, hogy ne. Nem ertem. Természetesen időzítőn a köridőt törölték, amikor elhagyta a pályát. És azok, akik a versenyen még figyelmeztetést sem kaptak “- mondta a holland.

Azt gondolhatnánk ezek után, hogy a verseny során megváltoztak a szabályok, a versenyigazgató Michael Masi azonban szerintük nincs probléma, pénteken meghatározták, hogy mi érvényes a következőkre: a verseny indokolatlan nyereségére összpontosít. Tehát amikor Verstappen utolérte, azonnal jelezte a Red Bullnak, hogy vissza kell adni az első helyet. A csapat amúgy is megkockáztathatta Verstappent, hogy az élen fut, és öt vagy tíz másodperces büntetést kap, a holland pilóta is felvette a Red Bullt.

Miért nem engedtél el, ember? Elűztem volna az öt másodpercet. Inkább elveszítem az első helyet, mint a második

Azt mondta a csapat rádiójában.

Mindkét csapat azonban egyetért abban, hogy a verseny szabályainak sokkal egyértelműbbeknek kell lenniük a szezon hátralévő részében.