A fizikai erőnlét és annak összetevőinek áttekintése

A fizikai erőnlét egyszerűen meghatározható a jó fizikai állapot általános állapotaként. Az életkor ellenére ez olyan állapotként írható le, amely nagymértékben segíti az egyén megjelenését vagy jobb szellemi és fizikai érzését. Valójában a legegyszerűbb értelmében nagyon hasonlít a finomhangoláshoz vagy a motorhoz. Ahogy a finomhangolás segíti a motor megfelelő működését, a jó fizikai állapot is segíti az emberi test megfelelő működését. Ezért nagyon fontos, hogy az emberi test fizikai állapotban maradjon.

Az egészséges és fitt test úgy működik, ahogy kell. Segít fenntartani az izomerőt, a test felépítését és a test különböző részeinek általános működését. Segít a testsúly ellenőrzésében, sőt hozzájárul az ízületek és csontok egészséges működéséhez. A fizikai képesség nélküli test egyszerűen összehasonlítható egy alapjáraton üzemelő autóval. Ahogy a mozdulatlanság az autó rozsdásodásához vezet, ugyanez a szabály vonatkozik az emberi testre is. Ma, ha a jelenlegi forgatókönyvet nézzük, a japánokat tartják a világ legjobb emberének. Kiskorától kezdve a japán gyerekeket fizikai erőnlétre oktatják, és az eredmény teljesen mesés. Tehát, ha a kanapéról való felkelés nagy bravúrnak tűnik, akkor ez jelentős jel lehet számodra, hogy fontold meg az erőnlét fontosságát, és keress különböző módokat a javítására.

Sokak számára a fitnesz főleg a rendszeres testmozgás körül forog, de a fitnesznek számos más összetevője is van, amelyet megfelelően kell gondozni. Míg a testmozgás az erőnlét rendkívül fontos eleme, az étrend és a környezet néhány további elem, amelyek túl sok jelentős szerepet játszanak. Mindezeken kívül vannak a fizikai erőnlét legfontosabb elemei, amelyeket manapság elsősorban az egészségklubokban használnak a test fizikai állapotának mérésére, például:

  • Kardiovaszkuláris állóképesség – Ez a szív és a tüdő azon képessége, hogy egyidejűleg működjenek, és tartós terhelések során a testhez nagyon szükséges oxigént és üzemanyagot biztosítsanak.
  • Izomerő – Ez az az erő, amelyet egy izom képes előállítani. A push up teszt az egyik leggyakoribb teszt, amelyet az izomerő vizsgálatára használnak.
  • Izomállóképesség – Általában az izmok azon képességét definiálják, hogy megszakítás nélkül végezzenek zavartalan feladatot. A kerékpározás és az elliptikus gépek olyan gyakorlatok, amelyek nagyon hatékonyak lehetnek az izmok állóképességének mérésére.
  • Rugalmasság – Ez az a képesség, hogy az ízületeket vagy az ízületek bármely csoportját normál mozgástartományon belül mozgassa. Az a tény, hogy a rugalmasabb testnek több fizikai állapota van, amelyet élvezhet. A rugalmasság tesztelésére leggyakrabban a tartózkodási és fedési tesztet alkalmazzák.
  • Test felépítés – Meghatározható a testzsír százalékában, amelyet az egyén teljes testtömegével ellentétben tartalmaz. Ez könnyen kiszámítható víz alatti méréssel vagy bioelektromos impedanciával.

A fizikai erőnlét ezen öt fő eleme valójában az, hogy mennyire egészséges és illeszkedik a test egészéhez. És amikor az embert különféle tesztek vetik alá, információt kap azokról a konkrét területekről, amelyeken jelentkezhet a munkába. Ezért tanácsos gondoskodni a fent említett fitneszelemek mindegyikéről, mivel ez pozitív hatással lehet a testösszetételre, és további testzsír-veszteséghez és kiváló fizikai testhez vezethet.