A fitnesz életmód 3 előnye

A fitnesz életmód a testmozgás és a táplálkozás napi rendje, amely segít növelni az aerob kapacitást, az izomerőt és az állóképességet, a rugalmasságot és a testösszetételt. Számos oka van annak, hogy miért alakít ki fitnesz életmódot, de szerintem a 3 különösen fontos:

1. Javult egészség és alacsony a betegség kockázata. A Betegségellenőrzési és Megelőzési Központ (CDC) adatai szerint három amerikai kétharmad túlsúlyos, egyharmada pedig klinikailag elhízott. Ez az elhízás széles körben elterjedt az Egyesült Államokban. 2009-ben 49 államban az elhízás prevalenciája meghaladta a 20% -ot (Colorado az egyetlen kivétel). 1980 óta megháromszorozódott a túlsúlyos fiatalok száma. Ennek oka – legalábbis részben – a mozgáshiány. Az American College of Sports Medicine (ACSM) adatai szerint az összes amerikai kevesebb, mint fele végzi az ajánlott testmozgást (a legtöbb napon körülbelül 30 perc közepes fizikai aktivitás). 25% -unk soha nem gyakorol. Ez jelentős hatással van egészségünkre, mivel közvetlen kapcsolat van a mozgásszegény életmód, az elhízás és sok halálos betegség között. Pontosabban, a túlsúlyos és elhízott embereknél magasabb a magas vérnyomás, a magas koleszterinszint, a 2-es típusú cukorbetegség, a szívkoszorúér-betegség, agyvérzés, az epehólyag, az osteoarthritis, egyes rákos megbetegedések (endometrium, emlő és vastagbél), az alvási apnoe és a légzési problémák kockázata. A CDC és a Nemzeti Egészségügyi Intézet 2005-ös tanulmánya szerint az elhízás évente több mint 100 000 amerikait öl meg. Ezért a fitnesz életmód legnagyobb előnye az egészség javulása és a potenciálisan hosszabb élet.

2. Javult munkateljesítmény. Igen, a fittség és az egészség javíthatja a munkahelyi teljesítményt és pénzt takaríthat meg a munkáltatójának is. Az ACSM által közölt 2005-ös tanulmányban a kutatók azt találták, hogy amikor a dolgozók a vállalat tornateremét használták, akkor produktívabbak voltak és jobban kijöttek munkatársaikkal. A mentális és interperszonális teljesítmény, valamint az idő kezelésének képessége és a kilépési követelmények sokkal magasabbak voltak a testmozgás napjain. Ezenkívül más tanulmányok kimutatták, hogy a vállalati testedzési programok csökkenthetik az egészségügyi költségeket, a hiányzókat és a stresszt, valamint magasabb morált és termelékenységet.

3. Fokozott pszichológiai jólét. Különféle tanulmányok kimutatták, hogy az edző emberek kevesebb depressziót, dühöt, bizalmatlanságot és stresszt tapasztalnak, mint azok, akik nem sportolnak. Ezenkívül azok, akik fitnesz életmódot folytatnak, általában jobb hangulatot, fokozott önértékelést, fokozott személyes elégedettséget, jobb testképet, megnövekedett energiát és fizikai képességeikbe vetett bizalmat tapasztalnak.