A 4 fitnesz elem

A legtöbb ember formában akar lenni, de ez felvet egy kérdést. Mit jelent fittnek lenni? A válasz meglehetősen egyszerű. A kondícióhoz négy területen kell fizikai erőnlétet biztosítani: aerob kapacitás, izomerő és állóképesség, rugalmasság és testösszetétel.

1. Aerob kapacitás. Az aerob kapacitás, más néven kardiorespirációs fitnesz, a szív, a tüdő és a keringési rendszer egészségére és működésére utal. Egyszerűen fogalmazva: az aerob fitnesz a kardiorespirációs rendszer azon képessége, hogy megfelelő oxigénellátást biztosítson az edző izmok számára. Az aerob kapacitás növekedésével nő az intenzívebb és tartósabb testmozgásokban való részvétel képessége (pl. Séta, futás, úszás és kerékpározás). Vitatható, hogy az egészségre gyakorolt ​​előnyei miatt az erőnlét négy eleme közül az aerob kapacitás a legfontosabb. Az American College of Sports Medicine szerint az aerob kapacitás növelése csökkenti a vérnyomást, csökkenti az összkoleszterinszintet, emeli a HDL (jó) koleszterint, csökkenti a testzsírt, növeli a szívműködést és csökkenti a 2. típusú cukorbetegség kockázatát.

2. Izomerő és állóképesség. Az izomerő az a maximális erő, amelyet egy izom vagy izomcsoport egyetlen összehúzódás során képes létrehozni. Az izomerő az ismétlődő összehúzódások száma, amelyet egy izom vagy izomcsoport fáradtság nélkül képes végrehajtani. Mindkettő fontos alkotóeleme az általános erőnlétnek, mivel az erőnlét növelése a különböző típusú ellenállóképzés (pl. Súlyzók) révén megnövekedett csontszilárdsághoz, csökkenő csontvesztéshez, csökkent izomvesztéshez, megnövekedett ín- és szalagellenálláshoz, megnövekedett fizikai kapacitáshoz, javítja az anyagcsere-funkciót (pl. több kalória elégetése nyugalmi állapotban) és alacsonyabb a sérülés kockázata.

3. Rugalmasság. A rugalmasság az ízületen belüli mozgástartomány. A fokozott rugalmasság számos előnnyel jár, például a sérülés kockázatának csökkenése, a véráramlás és az ízületi struktúrák tápanyagainak megnövekedése, a neuromuszkuláris koordináció fokozása, a deréktáji fájdalom kockázatának csökkenése, a testtartás javulása és az izomfeszültség csökkentése.

4. Test felépítés. A testösszetétel a testtömeg relatív százalékos arányára utal, amely testzsírból és zsírmentes tömegből áll (a zsíron kívül bármi más, például izom, szervek, vér, csontok és víz). Általánosságban elmondható, hogy minél alacsonyabb a testzsír aránya, annál jobb ez a testfelesleggel kapcsolatos betegségeknek, például szívbetegségnek, cukorbetegségnek, magas vérnyomásnak, ízületi gyulladásnak és alvási rendellenességeknek. Gyakran kérdezik tőlem: “Lehetsz kövér és fitt?” A válasz elsöprő NEM. Az erőnlét jelentős eleme a testzsír egészséges százalékos aránya, mivel a zsír növekedése a sportteljesítmény csökkenéséhez és a betegségek kockázatának növekedéséhez vezet (bár lehet, hogy túlsúlyos és egészséges vagy, mert az egészség csak betegség vagy betegség hiánya). Az Amerikai Testnevelési Tanács szerint a férfiak testzsírszázaléka átlagosan 18-24%. A fitt férfiak esetében ez az arány 14-17%. A nők átlagos aránya 25-31%; a fitt nők azonban 21-24% között mozognak. A férfiak 25% -át meghaladó testzsír-százalékot, a nőknél 32% -ot tartják elhízottnak.